Hátborzongatóan izgalmas szórakozás:

Mysterium

Mysterium – fejtsétek meg együtt a szellem titkát!

A legjobb látnokokat hívják segítségül egy gyilkossági ügy felderítéséhez. Ők sikeresen kapcsolatba is lépnek a szellemmel, de a rejtélyes utalások miatt nincs könnyű dolguk. Vajon képesek megfejteni, mi történt?

Ára: 12 990 Ft

Boardgamegeek.com
17 000+ értékelés
7.5
 
MEGRENDELEM

Szállítási idő: 2-5 munkanap
 

100%-ban magyar nyelvű játék!

A játék teljes egészében magyar nyelvű, és a játékszabályt is lefordították.

Hogyan kell játszani a Mysterium társasjátékot?

A Mysterium kivételes hangulatú, misztikus, ugyanakkor erősen asszociációs társasjáték, amelyben a játékosok az idővel versenyezve próbálják megfejteni egy rejtélyes gyilkosság körülményeit. Egy szellem útmutatása segíti őket ebben, bár a sokszor egymásnak is ellentmondó, látomásszerű lapok nem könnyítik meg a dolgukat, így önmagukra, illetve egymás tudására, megérzéseire vannak utalva. Aki szereti a Dixit-et, annak biztosan nagyon tetszeni fog ez a XIX. század végére ráhangoló játék!

A játékmenet részletesen ▾

A játékosok közül egy a szellem szerepébe bújik, míg a többiek mind médiumok lesznek. A szellem pontosan ismeri a bűncselekmény körülményeit, de nem kommunikálhat másként a médiumokkal, csak a látomáskártyák segítségével, amelyek misztikusak és többértelműek. A médiumoknak három dolgot kell kitalálnia: 1. ki 2. hol 3. mivel követte el a bűntényt.

Az asztalra egymás mellé kettővel több személyt, helyszínt és tárgyat teszünk ki, mint ahány médium van (lehet nehezíteni a játékot még több lappal), és mindig az előző szint fölé kerül a következő (tehát a paravántól legmesszebb a személyek, majd a helyszínek, legközelebb a tárgyak lesznek).

Minden médiumnak egy saját ilyen hármasa, azaz bűnténye van, amit ki kell találnia ahhoz, hogy a csapat közösen megnyerje a játékot. Ezek közül természetesen csak az egyik igazi. Először mindenkinek a személyt kell megfejtenie, majd a gyilkosság helyszínét, végül a tárgyat, amit használt az elkövető. Csak akkor léphet a következő szintre, ha az előzőt már megfejtette. Bármilyen kombináció szóba jöhet, nem az életszerűség a lényeg (pl. a szakácsnő nyugodtan megölhette a pincében egy súlyzóval az inast.)

Fontos, hogy a játékosok közösen nézzék át a játékban lévő médiumkártyákat, és beszéljék meg, melyik micsoda – ne legyen félreértés abból, hogy egyikük rendőrnek nézte az egyik gyanúsítottat, a másik pedig katonának.

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a szellem maga elé állít egy paravánt úgy, hogy abba senki más ne lásson bele, majd véletlenszerűen alkotja meg a kombinációkat (annyit, ahány médium játszik), majd ráilleszti a paraván felé néző részébe, mintha egy fotóalbumba tenné. A szalagok színe jelenti azt, hogy melyik hármast melyik médiumnak kell kitalálnia. A szellem minden körben a kezében lévő hét lapból (ezek a látomáskártyák) oszt annyit a médiumoknak, amennyivel segíteni tud nekik, de mindenkinek minimum egyet. Mindig arra utal a szellem, amit a megfelelő színű játékosnak ki kell találnia. (Például a kék színű médium a második szinten tart, azaz a helyszínt kell megfejtenie. Ekkor a szellem olyan lapot vagy lapokat igyekszik neki adni, amivel a leginkább utal mondjuk a télikertre.) Minden kör addig tart, amíg a homokóra le nem jár (egy perc, a kártyák kiosztása után kell elindítani, addig senki nem nézheti meg a lapokat, amíg mindenki nem kapott).

Hogy zajlik egy kör?

A kör során a médiumok megbeszélhetik, megnézhetik a lapokat, segíthetnek egymásnak. (A szellem mindvégig síri csendben marad!) A homokóra lejártáig meg kell tippelniük, melyik személyre, helyszínre vagy tárgyra utal a szellem (melyik médium hol tart éppen), és a saját megérzésjelölőjét (ami egy üveggömbnek néz ki) rá kell tennie. A többiek szavazhatnak arra, hogy szerintük ez jó vagy rossz tipp (az ilyen helyes szavazatokért mindenkinek pont jár, és a végén a 7 pontot elért médiumok az összes látomáskártyát megnézhetik a közös látomás szakaszban, így könnyebb lesz tippelniük). Ezt a zöld pipát vagy a piros ikszet ábrázoló megérzésjelölő lapkával tehetik meg úgy, hogy odateszik az adott gömb mellé. Ha a homokóra lejárt, a kör véget ért, nem lehet már tippelni vagy szavazni, a szellem kopog. Minden médiumra külön rámutat, és egy (jó válasz) vagy két (rossz válasz) kopogással jelez.

Ha jó a válasz, a médium „továbbjutott”: elteszi a kitalált lapot a saját tokjába, és a következő körben már a helyszínt vagy a tárgyat kell megfejtenie. Ha mindent kitalált, türelmesen vár a többiekre, és nekik segít, a látomáskártyákat pedig visszaadja a szellemnek. Ha rossz a válasz, a megérzésjelölőt vissza kell venni, és a következő körben ugyanazon a szinten kell tippelni (nyilván azt a kártyát már kizárhatja a médium). A látomáskártyákat megtarthatja, hiszen az új kártyákkal majd összenézheti, és nagyobb esélye lesz kitalálni azt, hogy mire utal a szellem.

A tippeket megerősítő lapkákat begyűjti a szellem, és az óra alá helyezi, valamint lelépi a pontokat a helyesen tippelőknél. Ezeket a lapkákat csak a negyedik kör után kapják vissza a médiumok, úgyhogy megéri alaposan mérlegelni, ki mivel ért vagy nem ért egyet.

Szót kell ejteni az óráról is, amely mutatóját minden kör után eggyel mentetni kell. Ez azt szimbolizálja, hogy eltelt egy óra, és éjfélig már ennyivel kevesebb van hátra. Ha eléri a VII-es számot, a játék véget ért (a médiumok sajnos nem voltak elég élesek, és nem tudták megérteni a szellem üzeneteit – a szellemvilág kapuja bezárul, a rejtély megoldatlan marad).

Az utolsó szakasz, a közös látomás

A közös látomáshoz minden médiumnak ki kell találnia a saját eseménysorát: ki, hol, mivel követhette el a gyilkosságot. Ebből az egyik igaz, de addig a szellem nem fedheti fel a végső látomást, amíg mindenki nem végzett a saját hármasával.

Ha mindenki sikerrel járt, a médiumok kiveszik a tokjukba tett, megfejtett kombinációkat, így több oszlop kerül egymás mellé az asztalon (gyanúsított + helyszín + tárgy), és meg is kell számozni azokat a félkör alakú szellemjelző lapkákkal. Ezután jön a közös látomás, amelyben fény derül arra, hogy melyik a valódi eseménysor, amire a szellem utal.

A szellem titokban kiválasztja az egyik ilyen csoportot, és annak számát lefordítva látnoki képességsáv közepén lévő kérdőjelre teszi. A közös látomás annyiban különbözik az eddigiektől, hogy itt nem segíthetnek egymásnak a médiumok. Legfeljebb három kártyát adhat a szellem, ami a kiválasztott csoport bármelyik lapjára utalhat (a gyanúsítottra, a helyszínre vagy az eszközre). Itt jön képbe, hogy miért volt értelme szavazni egymás tippjére: a látnoki képességsávon 7-es, vagy afölötti számon álló médiumok három, az 5-ös, vagy afelettin állók kettő, az 5-ös alatt állók egy látomáskártyát nézhetnek meg. Ezután szavaznak a visszakapott látnoki képességjelölő lapkáikkal (arra az oszlopra teszik a saját jelölőjüket, amelyiket helyesnek vélik), és végül a szellem felfedi a kérdőjelre rakott korongot.

Akkor nyer a csapat, ha a médiumok többsége helyesen tippelt. A szellemnek nagyon fontos végig együttműködnie és a lehető legjobban segítenie a médiumokat, hiszen közös a céljuk; a rejtély megfejtése.

A Mysterium társasjáték táblája és egyéb elemei

Jellemzők

Tartozékok

Én is kipróbálom!

Mysterium – fejtsétek meg együtt a szellem titkát!

A legjobb látnokokat hívják segítségül egy gyilkossági ügy felderítéséhez. Ők sikeresen kapcsolatba is lépnek a szellemmel, de a rejtélyes utalások miatt nincs könnyű dolguk. Vajon képesek megfejteni, mi történt?

12 990 Ft

2-7 játékosnak
10 éves kortól
MEGRENDELEM
 

Felhőtlen GaranciaFelhőtlen Garancia jár mellé!

Mivel annyira bízunk benne, hogy játékainkkal örömöt szerzünk Neked, hogy 30 napos garanciát kapsz a megvásárolt termék mellé. Ha bármilyen bajod van vele, küldd vissza a címünkre, és visszautaljuk a vételárát, vagy másikra cseréljük!

Fontos, hogy a társasjáték hiánytalanul, eredeti csomagolásában, épségben érkezzen hozzánk vissza.

Mi történik a megrendelés után?

  1. Ha bankkártyás fizetést választottál, átirányít a webáruház a Barion biztonságos fizetés oldalára, ha előreutalsz, akkor a weboldalon kiírt és a visszaigazoló emailben elküldött bankszámlaszámra indíthatod az utalást. Utánvét esetén nincs teendőd.
  2. Külön emailben jelezzük, mikor indult útjára a csomagod. A kézbesítés napján SMS-t (mobiltelefon-szám hiányában emailt) fog értesíteni a futárszolgálat.
  3. Ha sikertelen a csomag átvétele, a következő napon ismét megpróbálja átadni a futár, előtte telefonon egyeztetve veled.

Kérdésed van? Tedd fel nekünk!



Telefon+36 20 437 7424

Emailinfo@tarsasma.hu

Hívj bennünket telefonon, vagy kérdésedet tedd fel az űrlapon, vagy ha úgy kényelmesebb, írd meg a saját leveleződből email-en – mindkét esetben ugyanarra a címre érkezik meg az üzeneted, és igyekszünk rá minél hamarabb, munkanapokon legkésőbb 24 órán belül válaszolni!

 
3 ingyenes partijáték
amit mindenki élvezni fog

Nagy a társaság, és nem tudtok mit játszani? Töltsd le ezt a három (+1 ráadás) ingyenes játékötletet, és máris mindenki remekül szórakozhat!

Nemcsak baráti köröknek, mert gyerekekkel is jól játszhatóak.

A gombra kattintva elfogadod, hogy feliratkozol a hírlevelünkre.

 
RendbenCookie-t (sütit) használunk az oldalunkon a jobb felhasználói élmény és szolgáltatás érdekében. További részletek